Wednesday, February 23, 2011

sekadar menegur sahaja.


bkn nak menyakitkan ati,bkan nak membalas dendam,hanya sekadar nasihat dari seorang kawan kepda seorang kawan,apabila nasihat cara baik tidak dihiraukan atau diendahkan nasihat cara kasar pula digunakan dgn kate2 sesat,kalo nak nasihat pakai tgn dan kaki boleh tp apa gunanya jika x sedar2 juga2 buang tenaga je.bila nak betolkan keadaan die plak yg membuat keadaan bertambah lagi rumit.

terlalu byk benda yg aku simpan selama..skang sudah xthn,aku harus keluarkan utk mengurangkan stress aku,tetapi bkn ini sahaja yg aku akan keluarkan masih ada lagi yg harus aku keluarkan bkn ko sorang saje tp ada lagi yg lain...aku tau aku pun manusia biasa aku pun x lari dari membuat kesilapan...apabila keadaan dah menjadi rumit mcm ni harusnya seseorang menegur rakan2nya yg lain termasuk la diri sendiri utk terus maju kehadapan daripada keadaan tergantung dan tiada apa2 keputusan.

bkn nak menyakitkan ati tp nak menegur n sama2 sedarkan diri kita utk menjadi lebih matang.

3 comments:

  1. benda paling susah nak buat kat dunia ni:
    menegur kawan sendiri,serius
    aku pon pernah alami

    ReplyDelete
  2. Gunakan bahasa yang begitu berbunga-bunga untuk menegur supaya tiada hati yang tercalar. mmg susah kann..

    ReplyDelete
  3. gabanmorka: tu la asal bro

    shearasol:xgune juga kalo bahase indah mcm mane skali pun tp dier x sedar gak ssah

    ReplyDelete