Wednesday, March 30, 2011

biarlah berakhir dgn cara yg baik....:)

aku di jemput dgn cara yg baik,
dan aku akan beredar dgn cara yg baik juga,
seperti biasalah dlm persahabatan,
ada juga bertengkar sesama sendiri,

setiap manusia ada melakukan kesilapan,
mmg kita akan marah kepada mereka yg melakukan kesilapan,
tapi sampai bilakah kita akan marah pada mereka,
sedangkan nabi pun ampunkan umatnya inikan kita hanya manusia biasa,

biasalah bila perasaan marah itu menguasai diri,
mulut mule mengata2 kepada mereka,
masa itu sudah tidak terkawal lagi lalu aku terpaksa meluahkan ape yg terbuku di dlm hati ini,
jika tidak aku akan hanya diam utk selama2nya,

walaupun dimata org perjuangan kita ini hanya kecil,
tp bg aku lebih besar dari org2 yg berjuang utk kemewahan dan kesenangan hidup,
kerana perjuangan ini mengajar kita berjuang dgn hati danjiwa kita,
dan kerana perjuangan inilah byk mengajar aku dan mematangkan aku utk masa hadapan kelak,

walaupun rase berat hati hendak menamatkannya,
tetapi aku rase gembira,bangga dan sayang pada rakan2 seperjuangan ku ini,
mereka bukan sahaja rakan seperjuangan tetapi merekala adik beradik dan keluarga aku,
dan aku akan sentiasa mengingati perjuangan yg besar ini,

walaupun perjuangan ini kian lenyap,
walaupun tidak tahu utk bercakap apa,
walaupun tidak tahu ape akan terjadi,
biarlah ia disemadikan dgn aman daripada ianya terseksa,

bkan mahu marah atau pun menyakitkan ati mereka,
tetapi utk menyedarkan mereka,
supaya mereka tidak lakukan di masa hadapan kelak,
supaya mereka lebih berjaya didlm hidup mereka,

walaupun ada yg kata pertemuan itu adalah karut,
tetapi aku hendak beredar dgn cara yg baik dan bukan dgn hanya beredar begitu sahaja tanpa kata apa2,
jika aku melakukan sedemikian ape kurangnya aku dgn mereka yg melakukan sebelom ini,
ini lah cara aku bkn mahu membuang masa kalian tapi utk melihat wajah2 kalian buat kali yg terakhir sebagai rakan seperjuangan,

dan aku ingin meminta restu daripada mereka utk aku memulakan satu perjuangan baru,
dan mungkin aku akan ambil sedikit daripada yg lame menjadi yg baru,
biarlah aku habiskan perjuangan ini sebagai rakan seperjuangan,
tetapi persahabatan kita akan berterusan sampai bila2,

biarlah apa yang tejadi ini menjadi kenangan kite bersama,
kenangan utk dihari tua kelak,
semoga kita boleh bercerita kepda anak dan cucu kite sape kite sebenarnya,
dan mungkin kita akan menjadi cth kepada merka yg lebih muda dari mereka,

sudah ku beritahu aku dijemput cara yg baik,
dan biarlah aku pergi dgn cara yg baik,
biarlah aku tinggalkan cerita lama it bersamanya,
biarlah aku menjadi seorang kawan yg baik,

Dan biarlah ianya berakhir dgn cara yg baik. :)

No comments:

Post a Comment